Rehberiniz-Onlar artık pasif içiciler !

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest

isvemeslekdanismani.net ailesi olarak “Onlar artık pasif içiciler !” adlı yazımızın kişisel gelişiminize katkı sağlamasını umuyoruz
Onlar artık pasif içiciler !

‘Meyveye çereze ağırlık vereceğiz’

Siz sigarayı daha önce de bırakmıştınız…

Hasan Kaçan: Ben 10 sene içmedim. Çok radikal bir sigara karşıtıydım. Sonra babam kalp krizi geçirdiğinde, hastane kapısında beklerken biri sigara uzattı, yeniden başladım.

Peki ya şimdi?

Bir-iki aydır, peyderpey 30’dan 20’ye, 20’den 15’e, 10’a, 5’e indirmişim sigarayı. En son 3 dala kadar indim. ‘3, 2, 1, 0!’ olacak zannediyorum. Sonra bir baktım, kül tablası ağzına kadar dolu! Latif ‘Ben bırakıyorum’ deyince ‘Ulan ben de bırakıyorum!’ dedim.

Sigaraya nasıl başlamıştınız?

Biz Gırgır’da Latif’le birlikte başladık sigaraya. Çok gençtik, paramız azdı, bir paket alıyorduk, beraber içiyorduk.

Sigarasız daha mutlu olacak mısınız?

Vademiz dolunca ölüp gideceğiz. Fakat diyoruz ki sürünerek gitmeyelim, insanlarla helalleşip vedalaşabilelim.

ÇOCUKLAR ETKİLENİYOR

Geçenlerde, Atatürk’ün fotoğraflarından da sigara silinecek mi tartışması yapıldı…

Ben o kadarını abartılı buluyorum. Red Kit’in, Humphrey Bogart’ın, Che Guavera’nın ve tabii Atatürk’ün sigaralarını sansürlemek doğru değil.

Sigara aynı zamanda kültürel bir obje…

Bence sigarasız hayatın da kültürel bir tadı olacaktır. Belki daha çok meyve yiyeceğiz, çereze biraz ağırlık vereceğiz.

Kurtlar Vadisi’nin yapımcılarındansınız ve dizide sigara karşıtı bir tutum benimseneceğini açıkladınız…

RTÜK, bütün dizilerde sigara kullanımını yasakladı. Fakat biz ondan önce zaten sigara konusunda önlem almıştık. Çocukların yanında, ekranda da olsa mümkün mertebe sigara içmemek gerektiğini düşündük.

İyi ama Kurtlar Vadisi bir mafya dizisi. Sigara içmeyen gangsterler biraz tuhaf değil mi?

Yine de bir denge kurmak gerekiyor. Senarist arkadaşlarımız, ustalıkla sigaranın yokluğunu açıklıyor. Öksüren bir tetikçi ‘Bıraktım sigarayı’ diyor mesela.

ROL İCABI OLUR MU?

Acayipmiş?

Hiç de değil yahu. Mafya üyelerinin de ciğeri var, kalbi var; onların da damarları tıkanıyor.

Sinema filmlerinde de artık yalnızca kötü adamlar sigara içiyor…

O ayrı bir husus. Sinema filminde sigara yasağı olamaz. Çünkü sinema seçerek, bilerek gidip izlediğimiz bir hikaye sunuyor. Sinema yetişkinlerin kontrolünde. Orada özgürlük çalışır.

Sinema filminde rol icabı sigara içmeniz gerekirse ne olacak?

A-ha?! Doğru valla?! Hemen bu konuda bir düzenleme yapmamız gerek! Rol icabı sigara… sayılmaması lazım.

‘Ben Hasan’dan daha iddialıyım’

Sigarayı neden kutlamayla, törenle bırakıyorsunuz?

Latif Demirci: Aslında, Hasan’ın fikriydi. Ben sessiz sedasız bırakacaktım. Hasan’a, 1 Haziran’da bırakacağımı söyledim. O ‘Ben de bırakayım’ dedi. Doktora gittim. O da ‘Sigara içmeyeceksiniz’ deyince, kendimi hazırlamıştım. Günde iki buçuk paket içiyordum, 17 yaşından beri…

Bir daha hiç sigara içmemek fikri…

Laf aramızda, ne yapacağımı bilmiyorum. 30 yıldır, çalışmak üzere masaya oturduğum zaman, yanımda kağıt, kalemle birlikte çay ve sigara da oldu hep. Birkaç gündür masaya oturup çizemedim zaten.

Eski bir tiryaki olarak, sigara içenleri uyaracak mısınız?

Sanmam. Ben sigarayı bıraktım diye militan bir sigara düşmanı olacak değilim. ‘Ben bıraktım, sen de bırak, herkes bıraksın’ demem yani.

Pasif içiciliğe inanıyor musunuz? Var mı böyle bir şey?

İnanıyorum. Zaten hayatımın bundan sonrasını pasif içici olarak devam ettirmeyi planlıyorum! (gülüyor) Sigara içenlerin arasında dolaşmayı düşünüyorum. Bal tutan parmağını yalar, gibisinden, en azından koklayayım biraz! (gülüyor)

Siz yeniden başlayacaksınız… Mı?

Yo yo. Yanılıyorsunuz. Ben, Hasan’dan daha iddialıyım.

Sigarayı özleyecek misiniz?

Herhalde.

Kaynak: http://STAR

Yer işareti koy Kalıcı Bağlantı.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir