Rehberiniz-İyi yazarın renkli hayatı olmaz!

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest

isvemeslekdanismani.net ailesi olarak “İyi yazarın renkli hayatı olmaz!” adlı yazımızın kişisel gelişiminize katkı sağlamasını umuyoruz
İyi yazarın renkli hayatı olmaz!

İyi yazarın renkli hayatı olamaz

O kim biliyor musunuz? Nicholas Cage’in başrolünü oynadığı Adaptation filminde, senaryo yazma dersleri veren, aksi karakter. Robert McKee, dünyayı dolaşıp “Story” başlıklı seminerler veriyor. Hikaye yazmayı öğretiyor. Filmdeki kadar aksi. İlk hikayesiyle şöhret, servet kazanmayı hayal edenlere çok kızıyor.

Hollywood’a muhalif. McKee, 4-5-6 Haziran’da efsane haline gelmiş seminerini İstanbul’da verecek. İyi hikaye nedir, kimler yazar, kimler yazamaz, o bu seminerlerde ne anlatıyor da öğrencileri en güzel filmleri ve dizileri yazar hale geliyor, McKee’ye sorduk.

Nasıl bu kadar ünlendiniz, Hollywood’da fenomene dönüştünüz?

– Kazara… Böyle bir hedefim yoktu. 1970’lerde Hollywood’da harıl harıl senaryo yazıyordum. Prestijli sinema okulu Sherwood Oaks’tan öğretmenlik önerdiler. Dustin Hoffman oyunculuk, Sydney Pollack yönetmenlik dersleri veriyordu. Kurslarım kulaktan kulağa

Yeteneksiz ama azimli birinden yazar yaratabilir misiniz?



İyi bir fikir, hikayeye başlamak için yeterli mi?

– İyi yazarlar genelde içe dönük, kapalı tiplerdir. Hayata karşı farklı hassasiyetleri, anlatacak çok hikayeleri vardır. Sadece bir iyi fikriniz varsa işiniz zor. Çünkü ilki, hayatınızdaki en kötü yazıdır. Her yeni fikir ve gayret kişiyi geliştirir. İşin

Ama mesela Orhan Pamuk’un en iyi romanının ilk romanı olduğu söylenir. Bu nasıl oluyor?



Bir hikayenin en basit hali şu mudur: Kahramanın normal bir hayatı vardır, bir şey olur ve hayatının dengesi bozulur…

– Bu başlangıç. Kahraman hayatını tekrar dengeye oturtmak için gerekenleri belirler. Fiziksel, ruhsal koşulları, arkadaşlarını, patronunu, sevgilisini, karısını, komşularını, şehrini gözden geçirir. Bu, hikayenin ortası. Sonra dengeyi bozan engellerle sav

Kişinin hayatını belirleyen temel ilişki nedir?



Filmlerde baş karakterin hep çocukluğuna dönülür ya, bütün iyiliklerin ve kötülüklerin derininde anne baba yatar…

– Son 25 yılın filmlerinde gördüğüm en beter, rezil klişe işte bu: Çocukluk travması. Elbette kişinin karakterinde bu travmaların payı vardır. Ama cinsel tacize uğramış kardeşlerden biri fahişe diğeri rahibe olabilir. Önemli olan kişinin olaya verdiği tep

İç hesaplaşmayı iyi anlatan birkaç film örneği verir misiniz?



İyi hikayeyi ilk cümlesinden anlar mısınız?



Seminerlerinizde sert ve korkutucu olduğunuz söyleniyor?



Bu tavır daha mı motive edici?



Seminerinize katılıp, bomba gibi senaryo yazıp zengin olma hayali kuranlar çıkıyor mu?



Öğrencileriniz müthiş filmler, diziler çekti, ödüller aldı. Başarılarıyla gururlanıyor musunuz?



Yazacak hikayesi olan İstanbullulara ne diyeceksiniz geldiğinizde?



CEO’LAR ÇALIŞANLARINI İKNA ETMEK İÇİN BANA GELİR

Holdingler ve CEO’lara da seminer veriyorum. Amaçları yazar olmak değil, çalışanları motive ve ikna etmek, liderliklerine inandırmak. Kişi iki yöntemle ikna edilir: Kanıtla veya hikayeyle. Örneğin Michael Moore bize Bush’un aptallığını yüzlerce kanıtla anlattı. Diğer yöntem bir kişinin hayatını hikayeleştirip bunu ikna için kullanmaktır. Firmalar çalışanlarını teknolojik şovla iş koşullarının iyiliğine ikna edemediğini anladı, hikaye anlatmayı öğrenmek istiyorlar.

KOMEDYENLER CİDDİ VE SİNİRLİ TİPLERDİR

Komedi çok ciddi bir iştir. Komedi yazarlarının çoğu ciddi ve asabidir. Komedinin Oscar’da yeri yok, çünkü sosyal dengelere, kurumlara saldırır, dalga geçer, küçük düşürür.

Yazar: Ezgi BAŞARAN

Kaynak: http://Hürriyet

Yer işareti koy permalink.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>