Rehberiniz-Emrah yücel hollywood’da nasıl tutundu?

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on Google+Share on LinkedInPin on Pinterest

isvemeslekdanismani.net ailesi olarak “Emrah yücel hollywood’da nasıl tutundu?” adlı yazımızın kişisel gelişiminize katkı sağlamasını umuyoruz
Emrah yücel hollywood’da nasıl tutundu?

HÜRRİYET

GAZETESİNDEN ALINMIŞTIR.

Emrah Yücel, şimdilerde Hollywood”un en gözde grafik tasarımcısı. En ünlü film şirketleri, henüz kasting aşamasında onun kapısını aşındırmaya başlıyor. Tom Hanks, Brad Pitt gibi isimlerin web tasarımını da hazırlayan Yücel, dünyaya açıldığımız şu dönemde yıldızı Hollywood”da yükselen bir başka parlak yetenek…

Film şirketleri kısacası ”Movie Posters Entertaintment” diyorlar Emrah Yücel”in mesleğine; yani sinema afişi sanatı…

”İconisus” adlı şirketi, Beverly Hills”in göbeğinde. Afiş deyip geçmemek lazım. Seyirci ile film arasındaki iletişimde afişin rolü çok büyük. Film şirketleri daha kasting aşamasında Emrah Yücel”in kapısını aşındırıyor. Yücel, önce senaryoyu okuyor, gerekirse setlere gidiyor, hatta montajlara giriyor. Bunun yanında reklamcılık, grafik tasarımı, şirket logoları, web sitesi dizaynı, tiyatro ve opera afişleri, kitap kapakları, hatta şirketlere isim bulma uğraşı… Şimdilerde Hollywood piyasası, Emrah Yücel”den soruluyor.

Emrah, Hollywood gibi zorlu bir arenada başarının sırrı ne?

– Öncelikle babamın klasik bir-iki önerisini hep aklımda tuttum: ‘‘Çok çalışmak ve yaptığın işi sevmek.’’ Yaptığın işi sevmezsen çok çalışmak bir kábus haline gelebilir. Her projeyi öncelikle kendin için ele alacaksın. Sonra sık sık kendi kendine soracaks

Film afişi hazırlamanın püf noktası nedir?

– Pazar alanı çok önemli. Filmin konusu, çekileceği mekan, senaryo, içerdiği dönem, oyuncular, yönetmenin karakteri… Bütün bu bilgiler, stratejiyi belirleyen unsurlardır. Örneğin çok ünlü sinema oyuncularının adlarına göre bir strateji uygulanır. Tom Cr

Amerika macerasına atılıp bu mesleği seçişin nasıl bir süreç?

– Babam, The Beatles, özellikle de John Lennon hayranı, 68 kuşağından bir Marksistti. Annemse uzun saçlı bir hippi… Babamın mesleği film yönetmenliğiydi; belgesel ve kısa metrajlı filmler yapar, epey de ödül kazanırdı. Bir ara BBC”de çalıştı. Çocukluğu

Böylece Amerika”ya gittin…

– Türkiye”yi aşmak istiyordum. Kararımı verdikten sonra, kendimi iki bavul ve turist vizesiyle New York”ta buldum. Yaptığım işleri, web siteme indirip ‘‘yahoo’’ya kaydetmek iş hayatımdaki dönüm noktası oldu. Amerika”da ”Headhunter” derler hani, bir g

Ve birçok ünlü, web sitesi kurmanız için kapınızı çalmaya başladı.

-İlk Tom Hanks geldi. Ardından Brad Pitt, Mel Gibson, Helen Hunt ve niceleri. Hollywood”daki televizyon projeleri tasarım için başvurdular. ”Sopranolar”, ”The Wire”, ”Robin Williams Broadway”, James Bond filmleri, ”Chicago”

Key Art Ödülü”nü bu sayede hak ettin.

– Key Art”ın hayalini bile kurmamıştım. Yüzlerce aday vardı. Yine de son beşe kalınca, kafada ”Acaba?”lar cirit atmaya başlıyor. Adınız açıklanınca, o uğultular arasında spotlar size çevrilince, kendinizi dışarıdan bir gözle, ağır çekimde izliyorsunuz.

Bir Türk”le evlisin.

– Aşk güzel şey, hele ki doğru insanı bulursan. Üç yıl önce Los Angeles”ta tanıştığım dünyalar güzeli Simla ile geçtiğimiz yıl İstanbul”da evlendik. Kendisi önemli bir şirkette İnsan Kaynakları Müdürlüğü yapan başarılı bir iş kadını. Birbirini tanımayan

hurriyet

Türk Usulü Başarı :

RÖPORTAJ -2

Oscar hedefleyen iddialı filmlerin afiş ve fragmanlarına bir Türk imza atıyor: Emrah Yücel (34). Hollywood”da kendi kurduğu Iconisus L&Y isimli firmasında dev projeler gerçekleştiriyor.

Becerikli Bay Ripley, Gerçeğin Peşinde, Aile Erkeği, Sayılar, 28 Gün, Enigma, Kasırga, Panama Terzisi, A Long Came With Spider, The Time Machine 2, Charlotte Gray, Framed, No Good Deed, Kiss of The Dragon, U571, RKO 281, Muppets From Space, Dikey Limit filmleri onun son üç yılda yaptığı film motion graphics (jenerikler ve film trailerları) ve afişlerden sadece birkaçı.

Emrah Yücel Bilkent Üniversitesi”nde grafik tasarım mastırını tamamladıktan sonra Türkiye”de iletişim tasarımı sektöründe çalıştı. İstanbul Film Festivali afişlerinden Uğur Mumcu”nun kitap kapaklarına, amblem, ambalaj grafiği, broşür, CD kapaklarından, reklam kampanyalarına kadar farklı alanlarda tasarımlara imza attı. Tasarladığı afişler Kanada, New York, Paris”te sergilendi.

Uluslararası New Mexico ve Varşova afiş bienallerine katıldı. New York”a yerleştikten sonra tiyatro, konser afişleri, CD ve kitap kapakları, kurumsal logo çalışmaları yaptı. Şu anda Beverly Hills, Kaliforniya”da yaşıyor.

Neden Amerika”ya yerleştiniz?

– Sanırım yaşam standartları ve iş fırsatlarının genişliği. Kişisel olarak kendimi Avrupalı kimliği içerisinde hissetsem de New York ve Los Angeles”ta beklediklerimden çok daha fazlasını buldum. Öte yandan Amerikan sinema endüstrisi dünyanın her yanından

New York”tan Holywood”a geçişiniz nasıl oldu ?

– New York”tayken Avon Cosmetics için yaptığım işleri gören beyin avcıları bana ulaştılar. Hollywood teklifi başta ürkütücü geldi. New York”u bırakmak istemedim. Örnek bir film projesi üzerinde anlaştık. Senaryoyu gönderdiler. Bir hafta içinde üç örnek

Mesleğinizin hangi yönlerini en çok seviyorsunuz?

– Tasarladığım projenin sonuçlarını hemen görmeyi seviyorum. Bir mimar gibi projenin sonuçlarını görmek için yıllarca beklemem gerekmiyor. Tasarladığım imajları New York”ta, Los Angeles”te otobüslerin üzerinde, binaların cephelerine dev boyutlarda uygul

Hollywood için en severek yaptığınız iş hangisi?

– Martha Fiennes”in yönettigi Onegin. Başrolleri Ralph Fiennes ve Liv Tyler paylaşıyor. Romanı okuduğum için filmin atmosferi konusunda bir fikrim vardı. Puşkin”in Eugene Onegin adlı romanından uyarlama nefis bir film. Hazırladığım öneriyi ilk sunuşta b

BİR AFİŞ İÇİN ALTI AY ÇALIŞTI

Bir film için kaç afiş yapıyorsunuz? Ürettiğiniz imajlar sadece afiş olarak mı kullanılıyor?

– Filmin bütçesine göre değişiyor. Bazen 10 bazen 500. Genellikle tasarlanan afişlerden 3 ya da 4”ü kullanılıyor. ABD en çok para yapan, en önemli piyasa. Diğeri, yani uluslararası piyasa Türkiye”de gördüğünüz afişler. Bazen Amerikan pazarında kullanıla

Bir afişin hazırlanması ne kadar sürüyor?

– Önce senaryoyu okuyorum. Şu anda kurgu aşamasında Spielberg”in yeni çektiği Minority Reports”i okuyorum. Eğer şanslıysam ham haliyle filmin video kopyasını izliyorum. Stüdyoların verdiği bilgiler genellikle izlenecek yolu çiziyor: Pazarlama stratejisi

İYİKİ YILMAZ GÜNEY VAR

Çalıştığınız ünlüler arasında seni en çok etkileyen kim oldu?

-Benim için tanıştığım en önemli kişi Gladyatör”ün İngiliz yönetmeni ve yapımcısı Ridley Scott oldu. Belki 100 kere izlediğim ve hala bir numaralı filmim Blade Runner”ın yönetmeni. Üzerinde çalıştığım ”RKO281” HBO filminin yapımcısı Ridley Scott ve ab

Hollywood sistemi ve bu büyük pazar sizi nasıl etkiliyor ?

Amerikalılar Türk sinemasına nasıl bakıyor?

– Amerikan toplumu Türk sineması hakkında çok az şey biliyor. Herkesin Türkiye”yle ilgili bildiği tek film, Geceyarısı Ekspresi. Biraz daha entelektüel izleyiciler Yilmaz Güney”i ve Yol filmini biliyor. Video dükkanlarında bulabileceğiniz tek Türk filmi

BEĞENİLMEYİNCE YÜZLERİN PEK GÖRÜNMEDİĞİ AFİŞE DÖNDÜLER

Kadınlar Ne İster için her biri birbirinden farklı 400 afiş tasarladık. 4.5 ay uğraştıktan sonra stüdyo oyuncuların kafasının en büyük gözüktüğü, filmin isminin en kolay okunduğu afişi seçtik. Panama Terzisi için Pierce Brosnan ve Geofrey Rush”ın yüzlerinin büyükçe gözüktüğü bir afiş hazırlamıştım. Stüdyo ve Brosnan beğendi, basıldı. Deneme gösterimleri sırasında filmin beklenildiği kadar iyi olmadığı anlaşılınca filmin afişini de değiştirerek yüzlerinin daha az gözüktüğü başka bir tasarıma dönüldü. Son iki günde herşey tekrar hazırlandı.

CHURCHILL FİLMİNDE ATATÜRK VAR

Ridley Scott şu anda Churchill ile ilgili bir film çekmeyi planlıyor. İngiliz oyuncu Albert Finney”in Churchill”i oynaması planlanıyor. Filmde bir de Atatürk karakteri var. Scott”a Atatürk”ten, Time dergisinin yüzyılın en önemli tarihi kişisi anketinden, bu anketin Türk toplumu için öneminden bahsettim. Atatürk hakkında bildiklerini duysanız şaşarsınız.

GARSONUN DA SENARYOSU VAR

Hollywood”da yaşayıp da sinema endüstrisinde çalışmayan neredeyse yok gibi. Bir komşunuz yapımcı, diğeri özel efektler yapıyor. Her garsonun bir senaryosu var. Konuşulan her şeyin sinemayla ilgili olması bazen saçma bir şaka gibi. Doğal olarak eğlence sektöründe çalışıyorum ama arada kurumsal logo ve şirket web siteleri de yapıyorum.

BULLOCK VE FORD İLE ÇALIŞTIM

28 Gün afişini yaparken Sandra Bullock, Rondom Hearts filminin afişini yaparken de Harrison Ford ile çalışma şansım oldu. Ford”la bir de fotoğraf albümü yaptık. Fotoğrafçı arkadaşı Timothy White ile her yıl tek motorlu iki kişilik uçakla yolculuk yapıyor. Pek az insanın bildiği bu uçuş onun özel zevki. İkinci karşılaşmamız yolculuk sırasında Timothy White”in çektiği fotoğraflardan oluşan bir kitabın tasarımı projesiydi.

STARLARIN WEB SİTELERİ DE ONUN ELİNDEN ÇIKMA

Yaptığım bir proje de celebsites.com. Brad Pitt, Mel Gibson, Diane Lane, Julianne Moore, Stephan Dorff”un ve diğer pek çok ünlünün resmi web sitelerini tasarladım. Bu starlara ait, kendi kontrolleri dışında hayranları tarafından yapılmış pek çok web sitesi var. Benim hazırladığım bu tasarımlar bu sanatçıların resmi siteleri oldu. Hurriyet

Yer işareti koy Kalıcı Bağlantı.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir